romypouw.reismee.nl

De eerste dagen hier

Dag 1:

Uiteindelijk ben ik toch nog in slaap gevallen en zijn Isa en ik met Kevin (manager van de vrijwilligersprojecten) en nog een meisje naar een klein winkelcentrumpje gegaan voor een nieuwe simkaart. Kevin vond het grappig dat wij jurkjes droegen en mascara op hadden. Misschien doen wij dat over een week ook al niet meer. We zagen nu voor het eerst alles in daglicht en ik wist niet dat de Tafelberg zo dichtbij was. Super mooi uitzicht! De simkaart regelen was niet gelukt, dus uiteindelijk hebben we alleen even rondgekeken. Toen we terug waren bij het hostel hebben Isa en ik een taxi geregeld en zijn we naar Waterfront gegaan. Dit is een deel van Kaapstad met een mega groot winkelcentrum, een foodmarket, een reuzenrad, de haven en leuke restaurants. Hier hebben we een beetje rondgelopen, winkels gekeken en wat gedronken. Ze hebben hele leuke kledingwinkels hier, maar ik heb me nog kunnen inhouden. We hebben hier ook een simkaart kunnen regelen, ik snap er alleen nog niks van… Er waren lokale dansers met Afrikaanse kleding, schmink en muziek, erg leuk om te zien. Over de terugweg deden we wel een uur door de files. Langs ons reden allemaal auto’s met daarin mensen opgepropt op elkaar. Isa en ik hebben toen boodschappen gedaan bij de Spar, 3 minuten lopen van het hostel. Er was daar een kind om ons heen aan het bedelen. Je kan daar ’s avonds beter niet komen, dan is het te gevaarlijk. Na de boodschappen zijn we in het restaurant gaan eten. Hier eten wij elke maandag t/m vrijdag, het is ongeveer 10 minuten lopen. Elke week hetzelfde menu. Maandag hamburgers met friet, dinsdag curry, woensdag pizza, donderdag noedels, vrijdag fish&chips. Super gezond dus..! Na het eten zijn we naar de wifi lounge gegaan. Echt super fijn om dan even met thuis te kunnen bellen of facetimen. Hierna zijn we weer teruggegaan naar het hostel. Er stond super veel wind waardoor het ontzettend koud was. Eenmaal terug lekker een joggingbroek aangetrokken en een romantische komedie gekeken met 8 andere meisjes. We waren super moe na alle nieuwe indrukken en zijn op tijd gaan slapen.

Dag 2:

We hadden onze wekker om 4 uur ’s nachts omdat we van plan waren om te gaan hiken naar Lions Head om de zonsopgang te kunnen zien. Dit ging niet door omdat er te veel wind stond, waardoor het te gevaarlijk was. We hebben dus lekker uitgeslapen en zijn begin van de middag naar The Old Biscuit Mall geweest. We gingen samen met 5 andere meisjes. Het is een enorme foodhall met eten uit alle landen. Ook hebben ze muziek en leuke kleding/prullen winkels. ’s Avonds hebben Isa en ik gekookt in het hostel. Toen gingen we ons met een aantal meiden klaarmaken voor het uitgaan op Long Street. Om 23:00 gingen we met de taxi naar Long Street. We waren ongeveer met een groep van 15. Het was eerst nog rustig maar daarna super leuk. Veel mensen hier drinken Jägerboms (Jägermeister met Redbull). Er waren veel jongens die wat van je wilden, dat was soms wel heel irritant. Als je ze vertelt dat je een vriend hebt gaan ze meestal wel weg maar ook niet altijd. Om 04:30 waren we terug in het hostel.

Dag 3:

We hebben uitgeslapen en zijn begin van de middag naar het strand bij Camps Bay geweest, samen met 3 andere meiden. We hebben tussendoor een ijskoffietje gedronken bij Tiger’s Milk. ’s Avonds gingen we Mexicaans eten bestellen en daarna nog even Netflixen. We waren moe van het niks doen (en van de korte nacht) dus zijn op tijd gaan slapen.

Dag 4:

We hadden oriëntatie van 10:00-12:30. We kregen uitleg over het land, het hostel en mogelijke excursies. Hierna zijn we gaan lunchen bij V&A foodmarket met een paar meiden. Na de lunch hebben we een klein boottochtje gemaakt voor een paar euro, niet echt een aanrader haha. Wel zagen we zeehonden. ’s Avonds hebben we weer gegeten in het restaurant en kon ik eindelijk bijkletsen met Jef. Slapen doe ik onderhand met een slaapmasker op omdat het zo licht is in de kamer, ideaal!

Een paar dingen hier zijn heel erg wennen. Enorm veel huisgenoten (geen privacy) en veel Engels praten (vermoeiend). De meeste vrijwilligers uit het hostel zijn Duits, verder Zweeds, Oostenrijks, Frans en Italiaans. Iedereen is heel aardig en elke dag leer je weer nieuwe mensen kennen. Op dag 2 kregen we 2 nieuwe kamergenoten, Lia uit Duitsland en Juliette uit Frankrijk.

Door Noel worden we ‘’de Dutchies’’ genoemd. Kevin noemt mij steeds the girly girl omdat ik soms een rok/jurkje draag. Onderhand loop ik steeds vaker in broekjes of in mijn joggingbroek…

Pauline en Kim

Leuk verhaal!! Zo genieten wij een beetje mee. Heel veel plezier. Succes met de stage. Wij blijven je volgen. Tot je volgende post.

Jolijn, Lia, Elle - team VW Travel Active

Wat een leuke update over de eerste dagen! Fijn dat alles gelukt is met de SIM-kaart. Haha, echt wat voor Noel om jullie een bijnaam te geven ;)
Benieuwd naar de volgende dagen en de volgende blog :)

Carli

Zo leuk om naast je spraakmemo's ook via je blog op de hoogte te blijven hoe het daar gaat Roomsie! Je doet het super goed. Zo te lezen heb je al redelijk was gezien en veel nieuwe indrukken te verwerken. You go girl!!!! KUS!

Annemieke

Leuk te lezen wat je allemaal doet! En we spreken elkaar snel....?