romypouw.reismee.nl

19 t/m 23 Oktober

Dag 9:

Onze wekker ging om 4 uur omdat we gingen hiken naar Lions Head voor de zonsopgang. Het was super gaaf! Tot nu toe het vetste wat ik hier gedaan heb. We waren in totaal met 20 uit het hostel, dus dat was erg gezellig. Na 45 minuten hiken vonden we een mooie plek om te gaan ontbijten en genieten van de zonsopgang. Helaas was het bewolkt dus het was niet de beste zonsopgang, maar alsnog heel mooi. Na een half uur zijn we weer verder gaan hiken (ongeveer 20 minuten) tot de top van de berg. Dit laatste stuk was alleen maar klimmen in de rotsen. Op de top hebben we genoten van het uitzicht en leuke foto’s gemaakt. Naar beneden was ook leuk doordat je overal van af moest glijden en springen. Met een uurtje waren we weer beneden en zijn we wat boodschappen gaan doen. Daarna lekker gedoucht en nog een uurtje geslapen. Om 1330 gingen we naar het stadion om een voetbalwedstrijd te zien, Cape Town City tegen Kaizer Chiefs. Toen we daar aankwamen bedacht ik me dat dit mijn allereerste voetbalwedstrijd in een stadion was. De sfeer was super leuk. Na 1 biertje voelde ik het al dus ben ik maar over gegaan op water (waarschijnlijk de zon, vermoeidheid en het slechte eten). Het eerste half uur heb ik voor de verkeerde gejuicht, oeps… Er kwamen af en toe mensen naar ons toe die op de foto wilden omdat we blank waren (wij waren letterlijk de enige blanken daar). Het stond uiteindelijk 1-1 en we bedachten dat het wel slim was om 2 minuten voor het einde weg te gaan, zodat we niet in de drukte weg gingen. We kwamen er later pas achter dat er een winnaar moest zijn die wedstrijd… super stom! We hebben dus de verlenging en penalty’s gemist. Uiteindelijk had Cape Town City gewonnen. ’s Avonds hebben we een salade gemaakt en met een aantal meiden gekletst in de woonkamer.

Dag 10:

’s Nachts was ik een beetje ziek, maar gelukkig was het in de ochtend weer over. Ik heb nog nooit zo’n luie dag gehad als deze… We hebben met zijn 5en ongeveer 18 afleveringen Gossip Girl gekeken in onze pyjama op de bank… Ik heb hier serieus mijn ontbijt, lunch en avond eten gegeten. We hebben ’s avonds echt keihard gelachen omdat we probeerden uit te leggen wat Sinterklaas is aan twee Zweedse meisjes. Het klinkt zo vreemd als je uitlegt dat er een oude man uit Spanje met de boot naar Nederland komt, samen met zijn paard en pieten (pikzwarte mensen met afro’s), om vervolgens via de schoorsteen in te breken om cadeautjes in schoenen te stoppen voor zijn verjaardag. Hilarisch.

Dag 11:

Vandaag weer naar het project. Eerst weer de dossiers ordenen en toen gingen we naar de pharmacy. Hier hebben we geholpen met het uitpakken en sorteren van medicatie. Daarna weer op de prep geholpen. Toen we vrij waren namen we de minibus terug. Normaal nemen we altijd de uber. Het was een hele bijzondere ervaring. Je houdt de bus gewoon aan, springt erin en betaald 5/10 rand (nog geen euro). Je schreeuwt als je eruit wilt en dan stoppen ze gewoon midden op de weg. We zaten best opgepropt, de chauffeur reed als een malloot en er was veel getoeter en geschreeuw. De laatste 5 minuten moesten we lopen. We zagen toen een moeder die keihard haar kind sloeg op straat. Heel gek en vervelend om te zien.

Toen we terug waren in het hostel hebben we dokter wash gebeld. Wat een uitvinding! Deze man komt je vuile was ophalen en dit krijg je diezelfde dag nog schoon, droog en opgevouwen weer terug (een volle zak voor ongeveer 7 euro). ’s Middags zijn we naar een café gegaan om aan onze opdracht te zitten. Uiteindelijk kwamen onze kamergenoten ons vergezellen. Lea was die dag jarig dus we hebben even een drankje gedronken. Toen we terug waren in het hostel hadden we een taart met 19 kaarsjes voor Lea. Daarna gingen we het verder vieren in Trenchtown, onbeperkt pizza en drank (bier/wijn/mix) voor ongeveer 6 euro. Het sfeertje was heel leuk en we waren gezellig met een groep van ongeveer 20. Om 2200 waren we weer thuis.

Dag 12:

Op het project gingen we eerst weer bezig met de dossiers. Toen we daarna onze tassen pakten om mee te nemen naar boven, zei een van de receptionistes: byeeeee guys, thank you so much! Hilarisch, het was pas 9 uur en ze dacht dat we al weg gingen. Maar dit maakt ze dus helemaal niks uit. Daarna zijn we naar de occupuntional therapist gegaan. Zij is maar 1 keer in de 2 weken in de kliniek. Ze heeft ons van alles vertelt over haar werk en gaat proberen om te regelen dat we in een andere kliniek (waar zij werkt) een paar dagen mee kunnen lopen. Daar hebben ze andere afdelingen dan in deze kliniek. Hierna zijn we nog even gaan helpen bij de receptie. Toen aan school gezeten en een paar winkels in geweest op Waterfront. ’s Avonds gegeten in het restaurant en even met tante Annemieke/ome Lammert, papa en mama gefacetimed.

Dag 13:

Zoals altijd weer begonnen bij de receptie en daarna naar de HIV/TB afdeling. Hier hebben ze gesprekken en testen ze mensen op HIV en tuberculose. Toen er even geen patiënten waren, gaf die vrouw mij uitgebreide seksuele voorlichting en een toespraak over het feit dat mannen niet te vertrouwen zijn. Later heb ik weer geholpen op de prep. Na werk zijn we weer even naar Waterfront gegaan en hebben we wat gedronken. ’s Avonds weer gegeten in het restaurant en gefacetimed met Jef.

Marloes

Zo leuk om te lezen, alle leuke uitjes die je maakt en de hele andere cultuur! ❤❤

Pauline en Kim

Haha dat is echt iets voor jou om te vroeg weg te lopen bij de wedstrijd. Maar ja als je niet weet dat het een finale is. Leuk. Top zo gaat de tijd snel. Genieten van jou mooie stuk.

Henriette

Leuk om te lezen wat je zoal doet en meemaakt.☺

Annemieke

Wat een ervaringen/avonturen weer! ?

Arthur

Wat leuk om je ervaringen te lezen. Geniet ervan en nog veel plezier daar