romypouw.reismee.nl

24 t/m 31 Oktober

Dag 14:

Na de dossiers ging ik naar de emergency. Bij de eerste patiënt gingen we een ECG maken. Daarna kwam weer die man met geamputeerde tenen. De wond zag er goed uit, maar er zat wel een klein stukje dood weefsel. De arts heeft wat plaatselijke verdoving gegeven en het weefsel weg gesneden. Ik mocht het verband eraf/erop doen en zijn voet inzwachtelen. Verder kwamen er nog een paar mensen met kleinere wonden. ’s Middags zijn we met een aantal naar de Cheetah Outreach geweest. Hier heb ik een cheetah geaaid! Het was leuk voor een keertje maar niet heel spannend. De cheetahs slapen bijna de hele dag. Na het restaurant en facetimen met mama gingen we met een groep wat drinken in het hostel. Daarna naar een bierpong toernooi (elke donderdag) in onze wijk. We hebben alleen gekeken en niet meegespeeld omdat je er anders wat eerder moet zijn. Het was heel gezellig en er hing een leuke sfeer. Om 12 uur was een huisgenoot jarig, daarna zijn we teruggegaan naar het hostel.

Dag 15:

Het was de hele dag enorm slecht weer. We moesten weer vroeg op voor werk en begonnen met de dossiers. Daarna bij de pharmacy geholpen. Om 12 uur waren we weer vrij. Toen ik thuis kwam vertelde Noel dat iemand mijn jasje had gestolen. Ik had hem die avond ervoor bij de poort laten liggen en diegene kon precies met zijn handen door het hek, bij mijn jasje. Noel zag dit, is er achteraangegaan en heeft mijn jasje terug gehaald. Ik weet alleen niet of ik dit moet geloven… ’s Middags gingen we met een paar meiden naar Charly’s bakery. Een heel schattig bekend bakkerijtje met super veel kleurrijke taarten, cup cakes en koekjes. Daar hebben we koffie gedronken, met wat lekkers erbij natuurlijk. Thuis even bijgeslapen van de korte nacht en later gegeten in het restaurant. ’s Avonds gingen we weer samen opmaken, elkaars haren doen en wat drinken. Toen gingen we eerst naar een club genaamd Boogie. Het was heel leuk maar wel rustig, dus we zijn later naar Longstreet gegaan. Het was super gezellig tot een uur of 3, toen werd de telefoon van Isa gestolen. Van 3 anderen was ook de telefoon gestolen rond dezelfde tijd (niet uit het hostel). Heel vervelend en ook wel eng doordat we niks gemerkt en gezien hebben. De telefoon zat in het tasje, met de klep dicht en ik stond tegenover haar. We konden er helaas niks meer aan doen maar zijn wel naar huis gegaan om wat dingen te regelen. Uiteindelijk sliepen we om 5 uur.

Dag 16:

Om 9 uur waren we alweer wakker. Beetje rustig aan gedaan en toen naar het politiebureau om aangifte te doen. Zij vertelden ons dat we een code nodig hadden van de telefoon winkel. We zijn naar Waterfront gegaan voor die code en daarna weer terug naar het politiebureau. Alles was geregeld en daarna zijn we naar Canal Walk (winkelcentrum) geweest om een nieuwe telefoon te halen. Om 4 uur waren we pas weer terug. ’s Avonds gingen we met zijn 10en uit eten bij Gold. Een super leuk restaurant voor de echte Africa experience. Eerst kregen we een trommel workshop. Daarna 4 gangen met verschillend Afrikaans eten, heel lekker. Tussen de gerechten door werden we vermaakt door Afrikaanse dans en zang. Ook werden we geschminkt. Het was erg gezellig en om half 11 waren we weer thuis. Nog even gekletst met onze kamergenootjes en toen redelijk op tijd gaan slapen.

Dag 17:

Eerst lekker uitgeslapen en daarna de halve finale rugby gekeken. Zuid-Afrika staat in de finale aankomende zaterdag. We zijn ’s middags nog even naar de spar geweest en ik heb een beetje opgeruimd (het was een nogal uit de hand gelopen, uit je koffer leven is niet heel makkelijk). Nog gefacetimed met Car en El en later met Jef. Samen met Ies gekookt (veel groente natuurlijk) en toen de notebook gekeken met een aantal. Heerlijk lopen janken met zijn allen, zo’n zielige maar mooie film. Dit weekend zijn er 5 nieuwe mensen bijgekomen en er komen er binnenkort nog 15 (ik kende net alle 30…).

Dag 18:

Eerst naar de receptie en toen de baby clinic. Ik mocht de temperatuur opmeten en kon verder alleen maar observeren. Na 2 uur was ik wel klaar met het al dat gekrijs. Daarna ben ik op de prep aan helpen. We hebben een uurtje langer doorgewerkt doordat het personeel ineens weg was. We namen weer een keer de minibus terug naar het hostel. ’s Middags hebben we gewinkeld bij Canal Walk en daarna gegeten in het restaurant. Weer een avondje gossip girl en toen lekker gaan slapen.

Dag 19:

Eerst de dossiers gedaan en toen naar de pharmacy. Toen we vrij waren aan onze schoolopdrachten gezeten bij Water Front. Toen we terug waren in het hostel heb ik zelf wat kleren gewassen met de hand. Toen gegeten in het restaurant en gefacetimed met papa en mama. We gingen vroeg naar bed.

Dag 20:

Na de dossiers ging ik observeren bij een dokter. Dit was wel heel interessant. Er was 1 patiënt met geheugenproblemen, hier ging ze een aantal tests mee doen. Later kwam iemand met herpes. Vervolgens een vrouw die een paar weken zwanger was en last had van vaginale bloedingen. Zij heeft waarschijnlijk een miskraam, heel sneu en heftig. Ik heb bij haar mee mogen kijken met vaginaal onderzoek. Verder nog wat patiënten met klachten als misselijkheid, pijn en gewone controle. Toen we vrij waren wilden we naar de green market maar dit ging niet door omdat mensen daar in de buurt aan het protesteren waren. Deze demonstratie is uitgelopen in een vechtpartij dus het was niet handig om te gaan. We zijn toen met een kamergenootje naar een café gegaan en daarna naar de nagelsalon. Terwijl een kamergenootje haar nagels liet lakken, gingen Isa en ik pruiken passen. Hilarisch, het zag er niet uit. Daarna boodschappen gedaan en terug naar het hostel. Voordat we naar het restaurant gingen was er op een andere kamer een kakkerlak. Noel zat te ouwehoeren en schopte dat beest (levend) de hele tijd naar ons toe. Iedereen gillen natuurlijk. Na het avondeten gingen Isa, ik en nog een meisje ook onze nagels laten doen (gellak voor 9 euro). Voor het slapen gaan heb ik nog lang gefacetimed met Jef.

Dag 21:

Vandaag stond er een Township tour op de planning. We hoorden ’s ochtends dat dit helaas niet door ging, het was te gevaarlijk door de demonstratie. Isa en ik zijn toen uiteindelijk naar Kirstenbosch gegaan. Dit zijn botanische tuinen. Het was super mooi weer, het was prachtig (de tuinen, bloemen, uitzicht) en ook een beetje rustgevend. Hierna zijn we ergens bij ons in de wijk gaan lunchen en hebben we nog wat gehaald in de supermarkt. ’s Avonds zelf een salade gemaakt en eindelijk weer verder gegaan met mijn blog (ik liep nogal achter). Nu gaan we gauw slapen want de wekker gaat om 5 uur voor onze drie daagse excursie!!! Wat wij hier allemaal gaan doen horen jullie in mijn volgende blog.

Liefs!!!

Reacties

Reacties

Gerda van Apeldoorn

Wat beleef je veel Romy!! Ontzettend leuk om je zo te volgen! En nu drie dagen op excursie....Heel veel plezier!

René

Hoi Romy, heel leuk om je reis te volgen en lezen wat je allemaal meemaakt daar. Heb gisteravond na het bridgen op de telefoon van je vader nog wat foto's gezien, ziet er allemaal indrukwekkend uit! Heel veel plezier daar nog en geniet ervan!!

Lucy

Super leuk Romy om met je mee te lezen. Wat een belevenissen allemaal. Je zult er zeker veel leren. Groeten Lucy

Pauline en Kim

Zo mooi om dit samen met jou te mogen meemaken. Wat in een andere wereld ben jij in terecht gekomen. Pas goed op jezelf en nog veel plezier verder.

Henriette

Heel leuk hoe je het allemaal beschrijft. Ik ben heel benieuwd naar jullie driedaagse excursie. Heel veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!