romypouw.reismee.nl

Weekend en laatste week in de kliniek

Dag 30:

Eerst hebben we lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. Nog even gefacetimed met Jef en daarna naar Clifton Beach (2nd) geweest met mijn kamergenootjes. Het was lekker warm vandaag (26 graden) dus veel afgekoeld in het ijskoude water. We hebben geluncht bij Tiger’s Milk in Camps Bay en zijn na de lunch daar nog even naar het strand gegaan. ’s Avonds gekookt (groente met kip) en gezellig spelletjes gedaan, opgemaakt en wat gedronken. We gingen uit in Boogie’s, heel erg leuk. We waren uiteindelijk om 2 uur al thuis, omdat ik er een aantal naar bed heb moeten brengen…

Dag 31:

Weer een luie zondag gehad… veel slapen, Netflixen, kletsen met mijn huisgenoten, facetimen met Jef en op tijd weer naar bed.

Dag 32:

Ik had heel slecht geslapen. Was grieperig (koorts, keelpijn, hoofdpijn) dus ben thuisgebleven van mijn project. Hele dag geslapen en een beetje gerommeld. ’s Avonds had Isa lekker gekookt (taco bowl).

Dag 33:

Nog niet helemaal fit maar wel naar het project gegaan. Eerst aan de dossiers, even aan een schoolopdracht gewerkt en daarna naar de pharmacy. Geluncht in een schattig cafétje en ’s avonds een Afrikaanse dansles gevolgd met een grote groep. Het was echt een flinke workout van 1,5 uur. Super leuk om een keer mee te maken, vooral veel gelachen met elkaar. Daarna zelf gekookt en op tijd naar bed.

Dag 34:

Eerst weer geholpen met de dossiers en daarna naar de injection room. Hier kon ik helpen met de patiëntendossiers invullen en potjes klaarmaken. In de emergency room lag een psychiatrische patiënt die een overdosis aan pillen had genomen. Er wordt totaal geen rekening gehouden met privacy. De deur staat gewoon open en ze doen het gordijn niet dicht. Na de injection room heb ik nog even geholpen op de prep room. ’s Middags hebben we een poging gedaan om de tafelberg te hiken. We waren een uur aan het hiken (iets over de helft) maar zijn toen terug gekeerd. Er stond enorm veel wind dus mensen raadde ons aan om terug te gaan. Ook ging de gondel niet meer dus we moesten ook weer naar beneden hiken. Het was al redelijk laat dus het was beter om terug te gaan. Echt heel jammer dat we het niet af konden maken maar ook wel weer fijn. De hike was enorm zwaar… ’s Avonds weer gekookt. Een huisgenootje had na het eten weer henna gedaan op mijn hand.

Dag 35:

Om 9 uur werden we opgehaald voor een wijntour. We gingen dit doen met een groep van 20. We zijn naar 3 wijnproeverijen geweest en hebben in totaal 17 wijnen geproefd (1/3 glas). Uiteindelijk toch wel een beetje aangeschoten. Het was heel gezellig en de omgeving was prachtig. Het leek een beetje op Frankrijk of Toscane. Eenmaal terug in het hostel even een powernap gedaan en weer zelf gekookt. ’s Avonds door naar de bierpong. Rond 12 uur had iedereen honger dus zijn we lopend door de drive van de McDonalds gegaan. Uiteindelijk waren we om 1 uur thuis.

Dag 36:

Vandaag was onze laatste dag in de kliniek. We hebben besloten om wat andere projecten te proberen omdat we hier niks leren en weinig mogen doen. De laatste keer dossiers sorteren en klaarleggen en daarna zijn we donuts gaan halen voor iedereen. Het was heel rustig in de kliniek, er waren bijna geen patiënten (is wel vaker zo op vrijdagen), dus we konden op tijd naar huis. We hebben van iedereen afscheid genomen en veel gingen ons knuffelen. De mensen daar zijn echt zo lief. ’s Middags zijn we naar een zwembad in Sea Point gegaan. Lekker gekletst, gezwommen en genoten van de zon. Thuis gedoucht en omgekleed en toen Sushi gaan eten. Het was super lekker en heel goedkoop. In het hostel een aflevering flikken Rotterdam gekeken (we kwamen erachter dat er een Nederlandse zender op zit) en toen naar bed gegaan.

Volgende week gaan we naar een project voor children with special needs. Ik heb geen idee wat ik hiervan moet verwachten. Kevin had het over disabled children, maar ik weet niet of ik dit moet vertalen naar gehandicapte kinderen of dat het eerder iets is als speciaal onderwijs. Daarna gaan we 2 weken naar een ouderenhuis. Na deze 3 weken hebben we nog 1 week over. We weten nog niet wat we in deze week gaan doen, we kunnen gewoon kijken wat we het leukst vonden of weer naar een nieuw project. Ik kijk er heel erg naar uit! Hopelijk kunnen we wat meer doen en leren we nieuwe dingen.

Ik heb nog steeds geen heimwee gelukkig. Wel mis ik thuis natuurlijk. Ik zit nu op de helft totdat mijn ouders, Niels en Jef komen. Echt super veel zin in!

Reacties

Reacties

Annemieke

Leuk dat je nog twee andere projecten gaat doen. Nog meer ervaringen..... ?

Pauline en Kim

Hoop dat jij weer opgeknapt bent. Goede keuze om ook ergens anders te gaan kijken. Hoop dat je daar meer mag doen. Groetjes Kim en Pauline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!