romypouw.reismee.nl

Weekend en de laatste week in het hostel

Dag 58:

Om 5:30 ging de wekker omdat we afscheid gingen nemen van onze kamergenoot Lea. Daarna hebben we nog even geslapen en ’s middags gingen we aardbeien plukken in Stellenbosch. Het klinkt heel lame en ik moet zeggen dat ik hier eerst ook best sceptisch over was. Maar ik moet eerlijk toegeven dat het best leuk was en ook de omgeving was heel mooi. Echt grappig om te zien hoeveel mensen dit doen, het is een heel ding hier! Omdat we toch in Stellenbosch waren, zijn we maar gelijk een wijnproeverij gaan doen (heel vervelend). Daarna nog een paar wijntjes gedronken bij Spier. Toen we thuis waren hebben we eten gekookt (rijst met heel veel groenten) en heb ik met papa en mama gefacetimed. ’s Avonds ben ik uit geweest op Longstreet met een groep. Om 02:30 was ik weer thuis.

Dag 59:

Weer een lekkere saaie zondag met veel slapen, puinruimen en Netflix. We moesten vandaag verhuizen naar een andere kamer in het andere huis omdat onze kamer wordt gerenoveerd. Deze kamer is een stuk kleiner, gelukkig is het maar voor een weekje. ’s Avonds hadden we het eten van de dag ervoor opgewarmd en heb ik nog even gefacetimed met Jef.

Dag 60:

Vandaag gingen we een dagje vrijwilligerswerk doen bij een kindergarten. Eerst kregen ze ontbijt. Toen gingen ze met de blokken spelen. Twee meisjes waren ondertussen kappertje aan het spelen, en maakte allerlei mooie creaties met mijn haar. Toen gingen ze een film kijken en buiten spelen. Daarna was de lunch en gingen ze slapen. Leuk om een keertje te kijken, maar het is niet echt mijn ding. De kindjes waren heel schattig maar het was vooral babysitten, je kan niet veel doen behalve met ze spelen. ’s Middags naar een café gegaan om te lunchen en aan school. ’s Avonds weer een salade gegeten in het restaurant.

Dag 61:

De projecten zijn afgelopen, dus ik kon lekker uitslapen. ’s Middags naar Muizenberg gegaan om te surfen. Het was weer super leuk, maar wel heel moeilijk. De golven waren aardig hoog. In de zomer zitten er veel witte haaien. Het is beter om niet te ver het water in te gaan, en als er sirenes af gaan moet je direct het water uit. ’s Avonds zijn we uit eten geweest bij een heel goed pasta restaurant, samen met wat Nederlanders. Het was heel lekker en gezellig.

Dag 62:

Uitgeslapen en ’s middags zijn we gaan lunchen en naar de Green Market gegaan om wat souvenirs te kopen. We hebben toen op de heenweg een klein ‘’ongeluk’’ gehad. De uber zag een auto niet aankomen en botste er (zachtjes) tegenaan. ’s Avonds in het restaurant gegeten en scrabble gespeeld. Helaas verloren… Nog even wat gedronken en gekletst en uiteindelijk om 2:00 pas gaan slapen.

Dag 63:

Uitgeslapen en een beetje aangerommeld. Gewassen, boodschappen gedaan, enz. ’s Middags Vee (vrouw van Noël) geholpen met de voorbereidingen voor de huisbraai. Met het snijden van de groente en het koken zijn we wel 3 uur bezig geweest. Het eten was wel erg lekker. We hadden gekruide aardappels, rijst en zelf brood gemaakt. De braai was heel gezellig en daarna zijn we voor de laatste keer uit geweest op Longstreet. Echt een hele leuke avond gehad en om 04:30 waren we thuis.

Dag 64:

Uitgeslapen en toen naar Clifton Beach gegaan met een groep. Toen we aan de andere kant van de bergen waren, was het helemaal mistig en ‘’koud’’. Dus doorgereden naar Camps Bay om wat te drinken. De golven waren heel erg hoog, gaaf om te zien. Na 1,5 uur zijn we weer terug gegaan en zodra we weer achter de bergen waren, was het mooi weer. Nog even een powernap gegaan en voor de laatste keer in het restaurant een salade gegeten. Daarna nog even in Obs een afscheidscocktailtje gedronken met een aantal. Sinds 2 weken zijn er steeds meer muggen, dus voordat we gingen slapen gingen Ies en ik eerst op muggenjacht. Na 5 pogingen (en 45 minuten verder) hadden we hem eindelijk. Rond 00:30 gingen we slapen, ons laatste nachtje in het hostel!

Er zijn sinds 2 weken elektriciteitsproblemen in Kaapstad. Soms ligt de elektriciteit eruit voor een tijdje. We hebben dit al meegemaakt op straat, met uitgaan, in restaurants, op de kindergarten enz.

Henriëtte

Het zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Veel plezier nog de laatste paar weken.